„Čo je to vlastne TO BE?“ Položil mi žiak takú otázočku. „Sloveso BYŤ v angličtine, v neurčitkovom tvare..“ tvárim sa akoby išlo o najdôležitejšiu vec na svete.. (aj ide 🙂 ) Nemám na mysli ani tak názov gramatického učiva, ide skôr o používanie slovesa. Začína sa objavovať už v prvých učebniciach angličtiny, od ranného veku.
I´m= ja som; you are= ty si, vy ste; she is=ona je; he is= on je; we are= my sme; they are= oni sú.
Ako je možné, že toto učivo stále dokonale neovládame? „Jáj! Však to vieeem!“ poviete si. OMYL!
Robia nám problém zápory, otázky, skrátené tvary, ba aj osoby. A to som ešte nespomenula, že máme aj minulý tvar slovesa: WAS / WERE, tiež budúci tvar: WILL BE.. atď. Hm?!
Podľa mňa je to preto, že sa stále podceňuje jeho TRÉNING. Myslíme si, že stačí, ak pojmy pochopíme a zapamätáme. POCHOPIŤ však ešte neznamená ZAUTOMATIZOVAŤ. Drilovaním, cvičeniami, stálym používaním.
Mne napríklad nevyhovuje, ak učivo podávam prvoplánovo.. Rada som, ak má učenie ešte iný rozmer, napríklad spoločenský. Že sa hráme, komunikujeme. Trebárs aj úplne jednoducho. A bojujeme. Piškvorky sú skvelé! Znovu a znovu mi v detskom kolektíve fungujú s výbornou odozvou. A najmä: UČÍME SA HROU! 🙂
NÁVOD:
Spôsob hry + video som dopodrobna už opísala TU>>>
Teraz sa budem venovať tejto aktuálnej verzii, ktorú sme hrali dnes.
Na akúkoľvek tabuľu dáme sieť. Do nej vpíšeme slovenské (alebo anglické tvary) slovesa TO BE, takto:
My sme na fotke preberali jednoduchý prítomný čas. Tie zelené číselká vpravo dole v políčkach, sú čísla obrázkov v obrázkovom slovníku v učebnici, ktorú majú k dispozícii. Toto:
Políčko získa žiak, čo správne povie vetu. Použije TVAR slovesa + slovíčko z obrázku, ktoré má zadané v políčku. Napríklad 3B políčko= on nie je vystrašený, 5D=oni sú šťastní… atď.
Žiak získa políčko pre svoju polovicu triedy= družstvo. Piškvorka sú tri získané políčka v akomkoľvek smere. Vyhráva družstvo s najväčším počtom piškvoriek. Všetkým víťazom dávam malé jednotky.
Odmeň lajkom. Pa!
you tube jagana school>>