Dražba :)

Prvý krát som hru hrala v Cambridge. Hneď som sa do nej zamilovala. Opäť akčná hra, veeeľmi obľúbená u detí, prinajmenšom aspoň tak ako moja Domýšľačka, Bingo, Piškvorky, Kompót, Behačka, Priraďovačka, či Šachy, alebo Kvarteto, ktoré sú opísané v blogu TU>>>

DRAŽBA, to je reálny život.. Trochu rozmýšľania, taktizovania, ale aj trochu šťastia! Obe treba, aby si vydražil čo najviac BUDOV. To je cieľ! Budovy sú vety, slová, výroky, poučky, matematické príklady, slovné úlohy, anglické vety plné gramatiky…. podľa toho, čo chceš naučiť..

Poďme na to!

Triedu si rozdelím na 5-6 skupín tak, aby každá skupina mala svoj dražobný stôl, za ktorým sedí. Čiže napríklad 20 detí- to je 5 stolov po štyroch. Deti sú kupujúci na dražbe. Vyhráva „stôl“, ktorému sa podarí vydražiť čo najviac budov.

Hra sa začína tým, že každá skupina dostane rovnaký PLÁN DRAŽBY a sumu PEŇAZÍ (pr.200 eur). Plán dražby je papier A4, na ktorom sú vypísané všetky budovy(vety), ktoré ideme dražiť. Peniaze môžete použiť z rôznych spoločenských hier (Dostihy)..

Skupina dostane čas si rozmyslieť, čo chce z daného plánu dražby kúpiť, a čo nie. Rozhodujú sa podľa SPRÁVNOSTI vety. Medzi vetami na pláne sú vety dobré (pravdivé, správne), ale aj vety zlé (nepravdivé, nesprávne). Ak kúpia vetu nesprávnu, BUDOVA sa zrúti, nehnuteľnosť je bezcenná a nezarátava sa do vydraženého majetku.

To, či kúpili hodnotnú budovu sa dozvedia až pri vyhodnotení. Ale ak precvičujeme určité učivo, nesprávne vety by samozrejme mali odhaliť ešte pred kúpou. A vôbec ich nekupovať.

Učiteľ- vedúci dražby, vyhlási číslo budovy, ktorú ideme dražiť, predstaví ju. Ja premietam budovu (vetu, poučku, príklad, slovíčko) na celú interaktívnu tabuľu. Nech si predmet kúpy pekne poobzerajú 🙂 Tým sa vlastne učia, že? To chceme!

Následne učiteľ povie: „Vyvolávacia cena tejto budovy je 10 eur, kto dá viac?“ Kupujúci sa hlásia a zvyšujú cenu, za ktorú sú ochotní budovu kúpiť. Ak povie učiteľ „Po prvé, po druhé!“..ešte môžu prihadzovať sumu , ale ak povie „po tretie, predané“, máme nového vlastníka budovy. Musí za ňu zaplatiť, koľko bolo odklepnuté.

Učiteľ zapisuje kúpené budovy a robí vpredu na tabuli prehľadný záznam celej dražby…

Pozor, v hre treba taktizovať. Ak si pomíňajú peniaze rýchlo, celkovo málo kúpia. Ale ani šetriť peniaze sa neoplatí. Lebo vyhráva ten, kto má najviac budov na konci dražby. Peniaze majú význam len vtedy, ak majú dve skupiny na konci kúpené rovnaké množstvo „dobrých“ budov. Potom rozhoduje vyššia hotovosť.

Video>>>,

ktoré som natočila, vzniklo počas Dňa Zeme. Tejto téme je venovaná aj dražba. Na pochopenie stačí.

Podklady konkrétne k tejto dražbe sú TU>>> Dražili sme EKOTIPY a platili sme kozmixami.

Poďakuj sa lajkom, ak sa ti páčilo, pomôžeš mi… lebo.. niekedy pochybujem, či má zmysel venovať sa toľko tomuto písaniu..

ANGLIČTINÁRI si môžu prečítať odo mňa viac o verzii danej hry na angličtine, pod názvom AUCTION, v ZBORNÍKU osvedčených pedagogických skúseností Englishone, z roku 2015, na strane 74. Link na zborník je TU>>>

Dodraženia! A žite hravo! Jana:)

web www.janavlcanova.sk>>

you tube jagana school>>

fb jagana school>>

in jaganaschool7>>

Jana Vlčanová
Učím, a tiež učím sa. Všestrannosť beriem ako dar. Túžim sa podeliť s tým, čo už viem. Píšem BLOG>> a som autorkou viacerých EBOOK-ov>>. Nájdeš ma aj na fb, pod názvom Jagana school
Komentáre